باشگاه کوهنوردی اژکئئهن اصفهان

محمد خلیل زاده

متن گزارش

بنام خالق کوهستانها

‌ طبق قراری که از قبل گذاشته بودیم ساعت 45 / 6 صبح با ماشینهای شخصی پای کوه بودیم و بعد از کمی گرم کردن و حرکات کششی شروع به پیمایش مسیرشمالی کردیم و دست به سنگ شدیم و درساعت 50 / 7 دقیقه صبح سرپرست مدت ۱۵دقیقه زمان برای صرف صبحانه را دادند و درساعت 05 / 8 دقیقه شروع به حرکت کردیم و بعد از حدودا ۱۵دقیقه پیمایش به برف و یخ رسیدیم که بیشتر مسیر به همین نحو بود قابل توجه است که صعود به جبهه شمالی شاهکوه دراین فصل حتما مستلزم رعایت نکات فنی می‌باشد.

در مسیر شاهکوه

به علت اینکه مسیرکاملا لغزنده است و ما هم درحین صعود درچندین نقطه مجبور به استفاده ازطنابهای انفرادی شدیم و درنهایت درساعت 40 / 10 دقیقه به قله رسیدیم و با پرچم پرافتخار باشگاه کوهنوردی اژکهن عکس یادگاری انداختیم.

عکس یادگاری

بعد از ده دقیقه درساعت 50 / 10 دقیقه به صلاحدید سرپرست و مسئول فنی تصمیم بر این شد که مسیر برگشتمان از جبهه جنوبی باشد پس به سمت جبهه جنوبی که دره لاتاریک و مسجدی می‌باشد،حرکت کردیم .

در مسیر جبهه جنوبی دره لاتاریک

درساعت 50 / 11 دقیقه سرپرست برنامه، مدت زمان نیم ساعت برای ناهار و استراحت زمان دادند و بعد از نیم ساعت شروع به حرکت کردیم.

درطول مسیربرگشت به چشمه لاتاریک چند مرتبه به سیم بکسلهای نصب شده درکوه برخورد کردیم و با انرژی بالای گروه و مسئول فنی وسرپرست که به بچه های گروه می‌دادند همگی بدون استرس و با شادی و خنده مسیر را طی کردند و درساعت 3 به پای کوه که ماشین ها بودند رسیدیم.

آنتن دهی دربیشتر مناطق خوب وعالی می باشد، ازنظرپوشش گیاهی دارای درخت انجیر و آویشن و از نظر پوشش حیوانی شامل روباه ، خرگوش ، انواع مارها ، آفتاب پرست است.