باشگاه کوهنوردی اژکئئهن اصفهان

آقای سجاد‌عبدیان

متن گزارش

به نام آفریننده کوه ها

صعود قله اصلان داغ فریدونشهر به ارتفاع ۳۸۲۰ با همکاری دو باشگاه کوهنوردی اژکهن و گروه مورگل.
طبق قرار قبلی ساعت ۴ و ربع صبح از دروازه تهران اصفهان تعداد سی نفر کوهنورد سوار دو دستگاه مینی بوس شده، و به سمت مبدا صعود حرکت آغاز شد.
حدود ساعت هشت صبح، نرسیده به روستای چغیورت در جاده خاکی منتهی به دره زیبایی که ابتدای مسیر صعود قله اصلان داغ میباشد رسیدیم.
پس از معارفه و گرم کردن و معرفی افراد مسئول گروه، شروع به حرکت کردیم

صعود به قله اصلان داغی

پس از حدود یک ساعت طی مسیر که در بعضی نقاط دست به سنگ معمولی بود، به بالای سر آبشار که در این موقع از سال خشک میباشد رسیدیم و تایم صرف صبحانه اعلام شد.
پس از حدود نیم ساعت؛ مجددا حرکت به سمت قله رو ادامه دادیم.

پس از گذر از درختان زیبای چندین ساله سپیدار و بید و گذر از چشمه کم آبی که در کنار آن گوسفند سرا و کمپ عشایری و محل چرای گوسفندان بود، کم کم شیب مسیر بیشتر و بیشتر میشد.

صعود به قله اصلان داغی

گاها بعضی نقاط مسیر دست به سنگ های معمولی و شیب تند داشت.ساعت ۱۳ و سی دقیقه به قله اصلان داغ رسیدیم.

از روی قله؛ نمای کوه های زیبای فریدونشر به خصوص هشتاد و خط الراس شاهان و تتره و ستپله، و در دوردست نمای قله های قالی کوه و زرد کوه و دالانکوه جلب توجه می نمود.

توسط سرپرست برنامه؛ نیم ساعت نصب تابلو که توسط افراد تهیه شده بود و همچنین استراحت و عکس یادگاری و صرف تنقلات اعلام گردید.

صعود به قله اصلان داغی

حدود ساعت ۱۴ بازگشت از مسیر آغاز شد. در بازگشت مسیر و در کنار چشمه و گوسفند سرا، توسط چوپان مهربان و با صفا، پذیرائی هندوانه خنک و دوغ محلی شدیم و پس از آن حدود نیم ساعت تایم نهار توسط سرپرست اعلام شد.

ساعت ۱۷ بود که تایم صرف نهار و استراحت تمام و ادامه فرود آغاز شد و حدود ساعت 20 تمام افراد به ابتدای پاکوب رسیدیم ؛ سوار مینی بوس شده و به سمت اصفهان حرکت نمودیم.

حدود ساعت ۲۳ به دروازه تهران رسیدیم و صعود خاطره انگیز دیگری در دفتر خاطراتمان ثبت شد.
با تشکر از افراد همیشه راهنمای هیئت کوهنوردی فریدونشهر به خصوص ریاست محترم(جناب آقای جدیدی)، بابت راهنمائی و مشاوره در زمینه صعود .