تنگ وستگان

تنگ وستگان

متن گزارش:

گزارش پيمايش برنامه تنگه وستگان در مورخ 98/02/20

طبق تقويم سه ماهه ي بهار ٩٨ باشگاه اژكهن، برنامه تنگه وستگان به سرپرستي خانم فاطمه حاجي كريم در منطقه بروجن و روستای وستگان با 45 نفر از اعضا و همنوردان اجرا شد.

صبح روز جمعه 20 ارديبهشت ساعت ٦:٢٥ حركت از دروازه شيراز بسمت مقصد شروع شد، ساعت ٦:٥٥ از پليس راه فولادشهر گذر كرده و ٨:٢٠ دقيقه بروجن را پشت سرگذاشتيم ، در ساعت ٨:٣٠ به گندمان رسيديم، در گندمان توقف ٤٠ دقيقه اي براي سرويس بهداشتي و خريد داشتيم، در ساعت ٩:٥٠ دقيقه به جاده اي خاكي و پس از ده دقيقه به ابتداي مسير رسيديم و ميني بوس ها توقف كردند، از ساعت ١٠:١٥ تا ١٠:٤٥ صبحانه صرف شد و پس از آن پيمايش به سمت تنگه را آغاز كرديم، پس از پيمايشي كوتاه در ساعت 11:15 با توجه به تعداد نفرات و این که قصد داشتیم تنگه را تا بالا پیمایش کنیم تیم به دو دسته تقسیم شد، دسته اول دوستانی که همان ابتدای دره و در کنار باغات و چشمه زلالی که ابتدای دره بود اتراق کردند و دسته دوم دوستانی که قصد پیمایش دره را داشتند، بلافاصله پس از تعویض لباس و برداشتن تجهیزات با راهنمايي آقای مجید رهنما و سرپرستی آقاي کیوان زمانی وارد دره شديم و به اب زديم. حجم آب و سردی آب با توجه به بارشهای خوبی که امسال در بالا دست شده بود قابل مقایسه با سال های گذشته نبود و این موضوع پیمایش را خیلی سخت كرده بود، حدود 20 دقیقه که وارد دره شدیم و اولین گذر سنگی را با حمایت رد کردیم حجم آبی که از روبرو میامد و بدتر اینکه گِل هم بود ما را متوقف کرد و پس از بررسی و مشورت، تصمیم به بازگشت گرفته شد.با توجه به سردی بسیار زیاد آب و کند شدن حرکت، نفرات کم و بیش شروع به لرزیدن کردند و باز به این نتیجه رسیدیم که تصمیم درستی گرفته شد، راه رفته را خیلی سریع برگشتیم و تصمیم گرفته شد که کلا منطقه را عوض کنیم و به سمت چشمه شیخونه برویم. سوار مینی بوس ها شدیم و جاده خاکی را به سمت وستگان بازگشتیم و پس از وستگان در ساعت 13 به روستای مورچگان رسیدیم و وارد جاده خاکی چشمه شیخونه شدیم، تا ساعت 15 ناهار را در کنار چشمه خوردیم و پس از استراحتی کوتاه به سرقدمی آقای كيوان زمانی به طرف دشت گل هاي لاله و چشمه قنات کوهپیمایی کردیم و در کنار چشمه قنات توسط محلی ها به خوردن چای اتیشی دعوت شدیم و پس از آن به سمت مینی بوس ها حرکت کردیم و ساعت 17:30 به سمت اصفهان حرکت کردیم و در نهایت ساعت 20 به اصفهان رسیدیم.