باشگاه کوهنوردی اژکئئهن اصفهان

متن گزارش

برنامه صعود قله کول جنو

نفرات شرکت کننده:

فرهاد صفایی(مسئول فنی تیم)/بتول لطفی /پیمان آزادی/محمد محمدی/حسین محمدی /مصطفی قربانی/میثم عمرانی/مصطفی زینعلی

با اعلام برنامه صعود قله کول جنو و اینکه این برنامه به علت فنی بودن مشروط اعلام شد تعداد ۸ نفر از همنوردان مورد تایید قرار گرفتند.

طبق هماهنگی با سرپرست برنامه قرار شد روز پنج شنبه مورخ ۲۱ مهر ساعت ۱۴ ظهر از دروازه تهران با یک دستگاه مینی بوس حرکت انجام شود.

پنج شنبه ساعت ۱۴:۲۰ ظهر بعد از چک کردن تجهیزات و در بین مسیر پلیس راه نجف آباد خانم لطفی هم سوار شد و تیم تکمیل و به سمت الیگودرز حرکت کردیم

ساعت ۱۸ به سه راهی شول آباد رسیدیم .بعد از گذر حدود ۱ ساعت از سمت راست وارد جاده خاکی منتهی به کانال آب شدیم.حدود ۲۷ دقیقه جاده خاکی را گذرانده و به علت خستگی بچه ها و راننده قبل از کانال آب کنار باغ یکی از همنوردان الیگودرزی کمپ کردیم .شام را خوردیم و مشغول استراحت شدیم.سرپرست برنامه حرکت را صبح ساعت ۵ اعلام کردند.

در کنار تیم ما یک تیم ۵ نفره از باشگاه اتل پارس خوانسار به مدیریت آقای رمضانی که به ما ملحق شدند.

یکی از همنوردان عزیز آقای صلواتی که راهنمای بسیار خوب محلی برای صعود کول جنو بودند هم صبح به ما ملحق شد.

(در ضمن به تیم پشتیبانی  در امداد و نجات کوهستان ازنا جناب آقای محمد و عزیز هموله هم اعلام شد که تیم ما در منطقه قصد صعود دارند)

صبح ساعت ۴ همگی بیدار و بعد از جمع کردن وسایل کوله ها را برداشته و بعد از نرمش و گرم کردن راهی شدیم.سرپرست برنامه ، آقای رمضانی را به عنوان سرقدم و آقای عمونبی را به عنوان عقبدار و آقای فرهاد صفایی را به عنوان مسئول فنی انتخاب کردند.

ساعت ۵:۲۰ حرکت و حدود ساعت ۶:۱۰ دقیقه به پناهگاه رسیدیم .استراحت ۵ دقیقه ای و مجدد به سمت تیغه ها حرکت کردیم.مسیر پر شیب و هوا کمی سرد بود.تیم با تایم بسیار عالی ساعت ۷:۱۵ به زیر تیغه ها رسید.صبحانه را خوردیم و استراحت کردیم.

ساعت ۸ صبح استارت زدیم و تیم با راهنمایی آقای صلواتی روی تیغه ها قرار گرفت.ساعت ۸:۵۰ بین کراکس اول و دوم استراحت کوتاهی کردیم و مجدد حرکت به سمت قله انجام شد.

تیم با موفقیت و سلامت ساعت ۹:۴۱ دقیقه روی قله قرار گرفت.

بعد از تبریک و گرفتن عکس و استراحت ساعت ۱۰:۴۰ به سمت مسیر شصت خدا حرکت کردیم.بین راه یکی از همنوردان درباره محل سقوط و بهمن همنوردان مشهدی توضیح دادند و مجدد حرکت کردیم.ساعت ۱۳:۱۵ به ماشین رسیدیم.

بعد از استراحت ساعت ۱۵ به سمت اصفهان حرکت کردیم.بین راه از تیم خوانسار خداحافظی کردیم

همه دوستان به سلامت ساعت  ۲۰:۴۵   به اصفهان دروازه تهران رسیدند .