ورود شما را به وبسایت گروه کوهنوردي اژکهن خوش آمد ميگوييم :: با آرزوي اوقاتي خوش براي تمامي دوستان ::گروه کوهنوردي اژکهن تجلي دوستي ها و موفقيت ها :: جهت تبادل لينک اطلاعات خود را در بخش تماس با ما ثبت فرماييد
Header
خبرنامه

براي مطلع شدن از اضافه شدن مطالب جديد به سايت در خبرنامه عضو شويد .

نويسنده
سرويس ها
اطلاعيه ها

فراخوان تصاویر برنامه های گروه:

در راستای تکمیل آرشیو دیجیتال گروه و آغاز جمع آوری تصاویر دیجیتال مربوط به برنامه های گروه، از تمامی دوستان و همنوردانی که تصاویری از گروه (به خصوص عکسها و فیلمهای قدیمی)در آرشیو شخصی خود دارند، درخواست می شود با ارائه این تصاویر، ما را در هر چه پر بارتر نمودن این آرشیو یاری نمایند.

نام برنامه: صعود به قله کلونچی – زردکوه

تهیه گزارش: کیوان زمانی

زمان اجرای برنامه: 90/05/14

نفرات شرکت کننده: کیوان زمانی (سرپرست) جاوید کاظم زاده - افشین غفارزاده – سینا پور خلیلی – آرش گرجی- اشکال آل داوود- عباس مصطفی دخت – محسن قنبری – سروش معینی – علیرضا اراسته – حسین جمالی پور- محمد امین موسوی – احسان نصر- رحمان پاپرون – پیمان آزادی- حجت اله یاراحمدی- علی پیروز مند – گلاب بهادری – سعادت لطفی زاده- مژگان حسن پور- مائده هاشمی – سمیه پایمرد- زهرا عبدالهی – ختن کوفگر- مینا بهشتیان

کلونچی به ارتفاع 4224 متر بلند ترین قله زرد کوه و یکی از قلل رشته کوه زاگرس است و در نزدیکی کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد بلندترین قله زاگرس بیژن 3 از رشته کوه دنا می باشد.

زردکوه سرچشمه ی رودهای پرآبی چون کارون ، زاینده رود ، کرخه و دز می باشد.

شرح گزارش:

پنجشنه 13/5/90 با دو دستگاه مینی بوس در ساعت 30: 2 بعد از سوار کردن همه نفرات و سوار کردن تعداد 10 نفر از بچه های گروه چکاد که قصد داشتند در منطقه زردکوه تمرین یخ و برف بکنند بالاخره ساعت 3 به طرف چلگرد حرکت کردیم ساعت 5 بعداز رد کردن شهرکرد به سه راهی هفشجان رسیدیم که مسیر خود را از جاده سمت راستی یعنی جاده فارسان ادامه می دهیم بعد از رد کردن فارسان وبابا حیدر ساعت 7 به چلگرد رسیدیم و بعد از سوار کردن آقای غیبی از هنموردان عزیز هیئت کوهنوردی چلگرد که زحمت راهنمایی این برنامه را قبول کرده بودند به طرف جاده سد دوم حرکت کردیم از چلگرد حدود 2 کیلومتر که به طرف شهرکرد بر می گردیم وارد یک جاده خاکی پهن سمت راست می شویم یعنی از طرف اصفهان به چلگرد 2 کیلومتر مانده به چلگرد سمت چپ که تابلوی بزرگ سازمان آب و فاضلاب اول جاده سمت راست بهترین نشان این جاده است جاده خاکی است ولی به خاطر تاسیسات سد دوم و راه عشایری جاده پهن و خوبی است.

17 کیلومتر در این جاده می رویم تا به سد دوم و تونل کوچکی که برای هدایت آب چشمه مالبره ساخته اند می رسیم که در این جا محوطه پارکینگ مانندی است که مسطح است و به خاطر دسترسی به آب چشمه مالبره مکان خوبی برای شب مانی است به این خاطر بالاتر نرفتیم که از این جا به بعد آب نیست و جای مناسبی برای شب مانی برای این تعداد نیست البته اگر با تیم کوچکی قصد صعود داشته باشیم اول ورودی تنگ کول خدنگ جا برای شب مانی 7 یا 8 نفر را دارد ولی متاسفانه آب نیست.

بعد از پارک کردن ماشین ها و برداشتن وسایل ، همگی مهیای خوردن شام و استراحت شدند چون قرار شد که فردا صبح ساعت 4 بیدار باش زده شود. و راس ساعت 30 : 4 دقیقه حرکت کنیم. شب بسیار زیبایی بود به قدری که تعدادی از بچه ها تا پاسی از شب کنار آتش از آرامش محیط اطراف و آسمان پرستاره استفاده کردند.

15/5/90 بعد از بیدار باش و بستن کوله های صعود  قرار شد ادامه جاده  خاکی که تا نزدیکی های تنگ کول خدنگ ادامه می یافت را با مینی  بوس ها طی کنیم به این ترتیب 30 تا 45 دقیقه در وقت صرفه جویی می شد.

بعد از پیاده شدن حدود 15 دقیقه کوهپیمایی کردیم تا به اول تنگ رسیدیم .

بعد از جدا شدن از بچه های چکاد راس ساعت 5 وارد دره کول خدنگ شدیم وحرکت خود را با ریتمی تقریبا تند شروع کردیم روز سختی در پیش داشتیم چون که باید یک قله 4200 متری را یکروزه صعود می کردیم و قبل از تاریکی به ماشین ها می رسیدیم با این حساب هم حرکت تند بود هم استراحت ها کم بود وتا می توانستیم باید جلوی پرت وقت را می گرفتیم.

ساعت 5/8 نیمه های دره بودیم که 20 دقیقه وقت برای خوردن صبحانه داده شد و بعد از کمی استراحت ساعت 9 حرکت را داخل دره ادامه دادیم در قسمتهای انتهایی دره یخچال بزرگی بود که بعد از طی کردن یخچال و اتمام دره به سمت چپ متمایل شدیم.

اینجا بود که چند تا قله بالای 4000 متر نمایان شد که قله کلونچی در روبرو یمان به وضوح دیده می شد که یک قله ی سنگی بود. ساعت 30 : 10 دقیقه به دشت بالا رسیدیم که قله دیده می شد و رودخانه کوچکی هم از پایین یخچالها سرازیر شده بود  از این مکان تا قله 3 ساعت راه است از این مکان حرکت خود را به طرف قله  که روبرویمان است ادامه می دهیم و یواش یواش متمایل به چپ می شویم تا از روی تپه ها به زیر قله برسیم که البته بعداً متوجه شدیم که این مسیر ، مسیر زمستانه صعود به قله است واصلاً مناسب صعود در این فصل نیست چون که بعد از طی کردن تپه ها و رسیدن به زیر قله یخچال بزرگی را در پیش رو داریم که شیب بسیار تندی دارد و یخ شیشه ای است که عبور از آن حتماً کرامپون و کلنگ احتیاج دارد جدای از این مشکل در این فصل قسمتهای بالای یخچال به علت گرما سست شده ومرتباً از بالای یخچال سنگهای بزرگ وخطرناک پایین می آید که بسیار خطرناک می باشد.

بعداز کلی درد سر از یخچال عبور کردیم  و همگی به خط الراس طرف شمال غرب قله رسیدیم

بعد از 10 دقیقه استراحت به طرف قله حرکت کردیم وبالاخره بعد از یک صعود سنگین ساعت 30/1 دقیقه ظهر به قله رسیدیم وبعد از گرفتن عکس با پرچمی که یادبود زنده یاد آقای محمد علی احسانی بود خیلی زود مسیر برگشت را در پیش گرفتیم

از مسیر تابستانه به سرعت ارتفاع کم کردیم وبعد از برداشتن آب از رودخانه زیر یخچالها به طرف تنگ کول خدنگ حرکت کردیم مسیر برگشت درون تنگ بسیار طولانی  و خسته کننده بود ولی حسن این مسیر این است که فقط یک دره را پایین می آیی وهیچ راه فرعی وجود ندارد و سرعت برگشت هم خوب است.

بعد از یکی دو استراحت کوتاه کنار یخچالهای توی مسیر و خوردن آب ، دره را ساعت 7 به اتمام رساندیم وساعت 15: 7 دقیقه به پای ماشین ها رسیدیم وبعد از نیم ساعت استراحت وتجدید قوا و خودن چایی ساعت 45 : 7 به سمت اصفهان حرکت کردیم. تمامی مسیر برگشت را همه اعضای گروه از خستگی صعود یک  روزه به کلونچی درخواب بودند وبدون توقف تا اصفهان آمدیم وبالاخره ساعت 30/12 دقیقه همگی اعضا در سلامت کامل برنامه را به اتمام رساندند.

نوشته شده در  چهارشنبه شانزدهم شهریور 1390ساعت 20:44  توسط مدیر فنی  |

مطالب پيشين
  ::  آوای کوهستان   ::  گزارش برنامه بازآموزی فنی   ::  گزارش صعود شلمزار به سولگان   ::  گزارش برنامه صعود قله کرکس   ::  گزارش برنامه مازيچال به ليره سر   ::  برنامه سه ماهه دوم 93   ::  گزارش کردعلیا به دالانکوه   ::  گزارش صعود به قله چیرو   ::  صعود سراسری به قله ی سیل   ::  درخشش بانوان اژکهن در مسابقه کوهپیمایی (اسکای رانینگ) انتخابی کشوری   ::   گزارش طي مسير از سرگز بلبلاب به روستاي نرمه (سمیرم)   ::  فراخوان شرکت در مسابقه کوه‌پیمایی انتخابی تیم استان اصفهان   ::  آوای کوهستان   ::  گزارش صعود به قله کرکس از مسیر اوره   ::  گزارش برنامه طی مسیر تتماج به امامزادگان   ::  گزارش برنامه دوچرخه سواری اسفرجان به زرچشمه   ::  همکاری گروه اژکهن با سازمان آتش نشانی و امداد کوهستان در طرح نوروزی   ::  برنامه سه ماه بهار 93   ::  گزارش صعود به قله دره انجیر   ::  گردهمایی سال 92   ::  گزارش صعود قله کرکس(بیدهند)   ::  گزارش برنامه طی مسیر کلاه قاضی   ::  اطلاعیه   ::  صعود به قله کرکس   ::  گزارش برنامه تمرین برف   ::  تسلیت به همنورد   ::  گزارش صعود به قله کر احمد   ::  گزارش برنامه بوشهر   ::  برنامه سه ماه زمستان 92   ::  پیشنهاد جهت فصل زمستان 92