صعود به قله سبزکوه

تعداد نفرات شرکت کننده: 24 نفر

صعود به قله سبزکوه

متن گزارش:

13اردیبهشت سال 98 باشگاه كوهنوردي اژکهن اصفهان قله سبزه كوه را به ارتفاع 3580 متر صعود نمود .
در ساعت 5.30 صبح به همراه 24 نفر از همنوردان با سرپرستي خانم مژگان حسن پور راهي  بروجن شدیم . مسير حركت از بروجن به سمت گندمان   روستاههاي  نصيرآباد . وستگان واز انجا 5كيلومتر فرعي خاكي  تنگ وستگان به سمت  هزاردره را پيموديم تا به نقطه آغازين برنامه رسيديم .
پيش از آن در ساعت 7:30 صبح  به مدت 30 دقیقه جهت صرف  صبحانه  در پارک در شهر زیبای  بروجن توفق کردیم .
در ساعت 08:00 به مسیر خود به سمت روستای وستگان ادامه مسیر دادیم حدود 15کیلومتر از بروجن به سمت لردگان به دو راهی میرسیم که مسیر بسیار سبز را پیش رو داشتیم با توجه به قرق بودن محیط توسط محیط بانی منطقه و تاخیری که بوجود آمد در ساعت 09:30 به منطقه رسیدیم و پس از مرتب کردن کوله ها و بستن تجهیزات لازم ، و ملحق شدن دو نفر از اعضاء گروه  هماهنگی لازم توسط سرپرست انجام شد و قرار بر این شد پیمایش و صعود  با سر قدمي کیوان زمانی  و عقبداري آقاي پور میدانی  ومسوؤل فني آقاي صرامی انجام گیرد.ساعت 9:45 استارت زدیم.
در جهت جنوب غرب رفته  از تپه هاي رسي گذشتيم. بعد از عبور  از كنار مزارع سرسبز روستائیان بر خلاف جهت آب در تنگه ادامه مسير داديم . تا به منطقه ای بسیار سر سبز  و زیبا با پوشش گیاهی متفاوت و لکه ها و تخته های عمیق برف رسیدیم که از آب شدن برفها منظره ای فوق العاده و رودخانه ای پر آب را در پیش رو داشتیم که پس از تحقیقات متوجه شدیم سرچشمه اصلی تالاب چغاخور این رودخانه خروشان است . بعد از اندکی استراحت و گرفتن چند عکس یادگاری و صرف میوه و تنقلات به صعود خود ادامه دادیم وخنک بودن هوا در این فصل باعث شد که گروه با لذت بیشتری به صعود ادامه دهند . در ساعت 14:15 با سلامتی کامل اعضاء به قله رسیدیم و پرچم پر افتخار باشگاه اژکهن را با همنوردان عزیز به احتضاز در آوردیم .
بعد ازاجراي مراسم قله و گرفتن عکس یادگاری و صرف نهار در ساعت 15:30 از مسیری که صعود انجام شده بود به طرف پایین حرکت کردیم و به علت پوک بودن خاک و خاک نرمی که در این مسیر بود به راحتی به طرف دامنه سرسبز که صبح هم توقف داشتیم،رسیدیم بعد از استراحتی مختصر گروه در ساعت 18:00 به سمت مینی بوس ها حرکت کرد و در ساعت 19:30 به سمت اصفهان حرکت کردیم و در ساعت 22:30 با توکل به خداوند بزرگ و در سلامتی کامل گروه با اصفهان رسیدیم
دوستان ازيكديگر خداحافظي كرده تا ديداري ديگر همديگر را بدرود گفتيم .